دکوراسیون داخلی, ترندها, طراحی دکوراسیون داخلی, مجله

استودیو آپارتمان چیست؟

استودیو آپارتمان با صندلی

زندگی کردن در یک خانه ویلایی بزرگ، ممکن است برای بعضی آرزو باشد؛ اما برای جوانانی که زمان یا حوصله خانه‌داری و تمیزکاری ندارند، هزینه‌ پر کردن یک خانه بزرگ با اسباب و وسایل را ندارند یا حاضر به قبول دردسرهای نگهداری از یک خانه بزرگ نیستند انتخاب یک محل زندگی جمع و جور و دوست‌داشتنی، خوشایندتر است.

استودیو آپارتمان یکی از انواع کاربری سوییت‌های یکپارچه است که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت مانند تهران، متداول‌تر است. این نوع از سوییت‌ها به دلیل اندازه کوچک و قیمت مناسب طرفداران خاصی دارند، مانند افراد جوان که تنها زندگی می‌کنند، دانشجویان، کارمندان شهری و افرادی که به دنبال فضایی کم هزینه و کارآمد هستند. استودیو آپارتمان درواقع یک واحد مسکونی کوچک شامل یک فضای یکسره است. اتاق خواب، آشپزخانه و محیط کار و درس‎ خواندن تماما در همان فضای یکسره جای خواهد گرفت و تنها دسشویی و حمام از این فضا مجزا خواهد بود.

از تفاوت‌های این نوع از سوییت‌ها با خانه‌های کوچک معمول، نداشتن اتاق و آشپزخانه و یکسره بودن نقشه آن است. در طراحی نقشه استودیو آپارتمان به طور معمول از نیم دیوارها استفاده می‌شود و تنها فضای مجزا از سالن، حمام و دسشویی است که بصورت ثابت در نقشه خانه قرار می‌گیرد.

یکی از مزایای اصلی استودیو آپارتمان، قیمت مناسب است. همچنین به دلیل اندازه کوچک و نبودن فضاهای اضافی، نگهداری و تمیزکاری استودیو آپارتمان‌ها بسیار آسان است. این دو مورد، یعنی قیمت پایین و وقت‌گیر نبودن تمیزکاری و نگهداری، استودیو آپارتمان‌ها برای افراد جوان و دانشجویان که به دنبال مسکنی با هزینه کم هستند و زمان کافی برای رسیدگی به آن را ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

 

استودیو آپارتمان زیبا

 

از دیگر مزایایی که معمولا استودیو آپارتمان‌ها به خریداران یا صاحبان خود ارائه می‌کنند دسترسی آسان به مراکز شهری مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز حمل و نقل عمومی به دلیل ساخته شدن این نوع از سوییت‌ها در مکان‌های متمرکز است.

اگر شما هم به دنبال شروع زندگی مستقل از خانواده در یک محیط کوچک و آرام برای زندگی، کار و درس خواندن هستید، استودیو آپارتمان را حتما در بین گزینه‌های خود درنظر بگیرید!

 

استودیو آپارتمان برای چه کسانی مناسب است؟

علاوه بر زندگی مستقل و مجردی یا دانشجویی، استودیو آپارتمان‌ها برای انجام مشاغل مشخصی که نیاز به دریافت مجوز ندارند و میتوان در خانه آن‌ها را انجام داد بسیار مناسب هستند. فعالیت‌هایی مانند ساخت ظروف سفالی، تولید موسیقی، ضبط صدا و انجام پروژه‌های صوتی، پرورش گیاهان خانگی و تولید صنایع دستی.

یک محیط آرام که افراد جهت همکاری در آن گرد هم می‌آیند و در فضایی کوچک، کم‌هزینه و با نگهداری آسان به فعالیت مشغول می‌شوند.

 

 

استودیو آپارتمان با مبل

 

یک استودیو آپارتمان حداقل چندمتر است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه خرید یا اجاره یک استودیو آپارتمان برای زندگی مطرح می‌شود، اندازه و چیدمان آن است.

اندازه استودیو آپارتمانی که برای کار، زندگی یا هردو انتخاب می‌کنید بستگی به نیاز شما و سبک زندگیتان دارد. اما در حالت کلی، یک استودیو آپارتمان باید حداقل بین 30 تا 40 متر مربع باشد. اگر شما به دنبال یک استودیو آپارتمان برای زندگی مجردی هستید، می‌توانید به یک استودیو آپارتمان کوچک‌تر هم راضی باشید؛ اما اگر قصد دارید با همسر یا دوستتان در یک استودیو آپارتمان شریک شوید، بهتر است یک فضا با مساحت بیشتر، بین 40 تا 50 مترمربع را انتخاب کنید.

 

برای یک استودیو آپارتمان چه وسایلی بخریم؟

اگر تا اینجا به داشتن یک استودیو آپارتمان علاقمند شدید، همراه ما بمانید!

استودیو آپارتمان‌ها اغلب فضاهای کوچک و محدودی دارند و این ممکن است چالش‌هایی برای چیدمان و دکوراسیون این فضاها ایجاد کند. اما با اندکی خلاقیت و طراحی مناسب می‌توانید استودیو آپارتمان خود را به یک فضای زیبا و کارآمد تبدیل کنید.

گفتنی است که این نوع از سوییت‌ها در بسیاری از موارد به صورت مبله و مجهز به تمام امکانات زندگی روزمره ارائه می‌شوند، اما اگر استودیو آپارتمان انتخابی شما از این قاعده پیروی نمی‌کند در ادامه بلاگ با ما همراه شوید تا لیست کاملی از آنچه برای داشتن یک استودیو آپارتمان کوچک و شیک احتیاج خواهید داشت را با هم مرور کنیم.

 

استودیو آپارتمان با گلدان

 

دکوراسیون استودیو آپارتمان

پیش از تهیه لیست خرید باید بدانیم که یک استودیو آپارتمان کوچک نیاز به دکوراسیونی مناسب و جذاب دارد تا علاوه بر استفاده تمام و کمال از همه فضا، احساس راحتی و آرامش را به شما القا کند. اولین گام برای چیدمان استودیو آپارتمان، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها است. استفاده از کاغذدیواری برای چنین فضاهای محدودی پیشنهاد نمی‌شود و در عوض انتخاب رنگ‌های روشن و ترکیب آن با تناژهای تیره‌تر برای دیوارها می‌تواند به شما کمک کند تا فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید. از آنجا که تمام فضای زندگی از جمله اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کار و فضای درس خواندن شما در یک سالن بزرگ خلاصه می‌شود باید به انتخاب رنگ‌های هماهنگ برای تمام وسایل نیز توجه کنید تا فضای شما شلوغ و کلافه کننده به نظر نرسد. انتخاب رنگ‌های ترجیحا خنثی برای دیوارها، مبلمان و لوازم آشپزخانه می‌تواند به ایجاد یک هماهنگی در فضا کمک کند. همچنین فراموش نکنید که تا حد ممکن تمام وسایل را با طرح‌های ساده و کم حجم تهیه کنید.

یکی از راهکارهای دیگر برای چیدمان استودیو آپارتمان، استفاده از آینه‌ها است. آینه‌ها با منعکس کردن نور، فضا را بزرگتر نشان داده و البته نور خانه را افزایش می‌دهند. همچنین استفاده از تکه‌های آینه در کنارهم به عنوان تزیینات دیواری نیز ترندهای به روز و پرطرفداری محسوب می‌شوند که می‌توانید خودتان در خانه نیز چنین تزییناتی را ایجاد کنید.

اگر به دنبال ایجاد حس فضای شخصی و تفسیم فضای سوییت به بخش‌های مختلف و منظم هستید، کمک گرفتن از پارتیشن‌ها و پرده‌ها را نیز فراموش نکنید!

در آخر نیز سبزینگی و طراوتی که گیاهان برای هر فضایی به ارمغان می‌آورند را دست کم نگیرید و در فضای کوچکتان جایی برای گیاهان باز کنید تا این موجودات مهربان روحیه بخش فضایتان شده و هوای استودیو آپارتمان کوچک شما را تصفیه کنند.

 

مبلمان و تخت‌خواب‌های چند کاره

بعد از دکوراسیون و رنگ، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، مبلمان چند منظوره است. یک استودیو آپارتمان کوچک نیاز به مبلمان کم حجم و کارآمد دارد. می‌توانید از مبلمان چرمی دارای فضای ذخیره‌سازی یا مبلمان فلزی کم حجم استفاده کنید تا فضای آپارتمانتان را بزرگتر نشان دهید. البته که مبل تخت‌شو یکی از گزینه‌های لاینفک برای چنین سوییت‌هایی است و اگر باز و بسته کردن آن‌ها برایتان دشوار نیست به خریدن مبلمان‌ها تخت‌خواب شو حتما فکر کنید تا در صورت نیاز به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید. برای افزایش فضای قابل استفاده در استودیو آپارتمان، می‌توانید جستوجویی در بین لوازم مناسب فضای کوچک داشته باشید. یک میز و صندلی برای خوردن صبحانه، نوشیدن چای یا کار کردن با لپ‌تاپتان در استودیو آپارتمان شما بسیار ضروری است. استفاده از میز و صندلی‌های تاشو و با قابلیت تغییر شکل می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز فضای بیشتری برای استفاده و در صورت عدم نیاز، فضایی کامل برای حرکت داشته باشید. برای نگهداری وسایل شخصی با کمک گرفتن از باکس‌های نظم دهنده، از هر کنج، زیر هریک از وسایل خانه مانند تخت و مبل، فضاهای عمودی مانند بالای کابینت‌ها و غیره استفاده کامل را ببرید.

 

مبلمان و تخت‌خواب‌های چند کاره

 

کمد‌هایی با درب‌های کشویی و ریلی که همزمان چندین فضای نگهداری لباس را دراختیار شما قرار می‌دهند بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای کوچک هستند. کمک گرفتن از رگال‌های آویز لباس نیز علاوه بر افزایش فضای نگهداری، یک گزینه جذاب در دکوراسیون استودیو آپارتمان شما خواهند بود.

 

آشپزخانه استودیو آپارتمان

حالا نوبت به وسایل آشپزخانه و پخت و پز می‌رسد. یک استودیو آپارتمان کوچک نیاز به وسایل آشپزخانه کم حجم و کارآمد دارد. خرید غذاسازهای چندکاره که با یک وسیله چندین نیاز آشپزی شما را برطرف می‌کنند برای فضای کوچک شما مناسب‌تر است. اگر به تنهایی قصد زندگی در استودی آپارتمان را دارید، یخچال‌های کوچک هتلی 5 فوت برای شما کاملا مناسب خواهد بود. اما اگر به قدرت مانور بیشتر، فضای نهگداری فضا به اندازه دو نفر و فضای فریزر بزرگ احتیاج دارید، یخچال فریزرهای 9 فوت گزینه بینظیری برای آشپزخانه استودیو آپارتمان شما خواهد بود. خرید ماشین لباسشویی‌های کوچک مدل مینی‌واش نیز از دیگر پیشنهادهای اُبوپلاس برای شماست. شما همچنین می‌توانید برای جدا کردن فضای آشپزخانه از باقی فضای منزل، از یک میز باریک و بلند به عنوان جزیره و یا پارتیشن‌ها کمک بگیرید.

 

 

آشپزخانه استودیو آپارتمان

پرده‌ها و نورپردازی استودیو آپارتمان

استفاده حداکثری از نور خورشید در فضاهای کوچک نقش حیاتی ایفا می‌کند. پس اگر طرفدار پرده‌های بلند هستید، برای پنجره‌ها از انواع نازک پرده‌های حریر و یا پرده‌های کوتاه از نوع شید، زبرا یا رومن استفاده کنید.

اما علاوه بر نور طبیعی، از لامپ‌ها LED و نورهای مخفی در هر دو رنگ زرد و سفید نیز کمک بگیرید. برای انتخاب لوستر هم به سراغ انواع کم حجم در سبک‌های صنعتی مانند چراغ آویزهای آهنی بروید که نور بسیار زیادی را با اشغال کمترین فضای ممکن برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

پرده‌ها و نورپردازی استودیو آپارتمان

 

استودیو آپارتمان جذابی داشته باشید 😉

چیدمان فضاهای کوچک مانند یک استودیو آپارتمان همیشه چالشی جذاب و هیجان انگیز است. با رعایت نکات ساده‌ای که در این وبلاگ به آن‌ها اشاره کردیم و پیاده کردن این ایده‌ها، استودیو آپارتمان کوچک شما به یک فضای شگفت‌انگیز و کارآمد تبدیل می‌شود که هرروز تجربه جدیدی از زندگی کردن را برایتان رقم خواهد زد.

اگر ایده‌های دیگری دارید، با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *