آکواریوم و تراریوم, آلاچیق و پرگولا, آمازون, اخبار, بازسازی, باغ و ویلا, بالکن, پارتیشن, پرده, ترفندها, ترندها, جوایز, دکوراسیون داخلی, دیوار سبز, رستوران, رنگ ها, روف گاردن, رویدادها, سبک دکور, طراحی دکوراسیون داخلی, طراحی فضای بیرونی, فضاسازی, قوانین, کتابخانه و کمد, گیاهان داخلی, گیاهان فضای باز, لوازم و وسایل, لوستر و روشنایی, مجله, محل کار, مشاهیر, معماری, مفاخر, منزل, موکت, هتل

ورزش کردن در باشگاه خانگی (Home Gym) به سبک اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

اگر اهل گردش بین صفحات اینستاگرام، یوتیوب یا پینترست باشید؛ حتما لایف استایل یکی از افراد موثر یا به اصطلاح اینفلوئنسرهای این شبکه‌های اجتماعی را نیز دنبال می‌کنید. این افراد در حوزه‌های متعددی به فعالیت می‌پردازند و جنبه‌های گوناگونی از زندگی شخصیشان را در صفحات سوشال مدیا به نمایش می‌گذارند؛ امروز در این بلاگ قصد بررسی سبک زندگی اینفلوئنسرهای حوزه ورزش و سلامت را داریم. اگر سری به صفحات پربازدید این ورزشکاران تاثیرگذار بزنید، خواهید دید که اکثرا بخشی از منزلشان را به محلی برای تمرینات روزانه خود اختصاص داده‌اند. برخی از آن‌ها با استفاده از وسایلی مختصر مانند مت (زیرانداز ورزشی) و چند دمبل معمولی در گوشه یکی از اتاق‌های خانه، به ورزش درخانه مشغول می‌شوند. برخی دیگر، یکی از اتاق‌ها یا فضاهای مرده مانند زیرزمین منزلشان را به باشگاه خانگی اختصاص داده و بالطبع از وسایل سنگین‌تر و مفصل‌تری برای پر کردن فضای این باشگاه خانگی استفاده کرده‌اند.

 

مت ورزشی و دمبل و ست ورزشی صورتی

اگر ورزش کردن به دور از شلوغی شهر و بدون اتلاف وقت شما را نیز به وجد می‌آورد، این مقاله برای شماست!

در این مقاله به مزایای بیشتر یک باشگاه خانگی کوچک، وسایل مورد نیاز، دکوراسیون و چیدمان و راهکارهایی برای کاهش هزینه داشتن باشگاه خانگی می‌پردازیم.

 

یوگا در خانه با استفاده از ویدئوهای یوتیوب

 

مزایای داشتن یک باشگاه خانگی کوچک

در دنیای پرمشغله امروزی، ورزش و تمرینات روزانه برای حفظ سلامتی و روحیه ما بسیار اهمیت دارند. اما بسیاری از ما به دلیل کمبود زمان یا هزینه‌های رفت و آمد به باشگاه‌های سطح شهر، نمی‌توانیم به صورت منظم به باشگاه برویم. اگر باشگاهی کوچک در خانه خود ایجاد کنید به شما این امکان را می‌دهد تا تمرینات روزانه خود را در منزل انجام دهید. باشگاه خانگی، یک ایده عالی برای تمرینات روزانه و حفظ وضعیت بدنی در شرایط راحت و به دور از استرس‌های شهری است و تبدیل یک فضای مرده از منزل به یک باشگاه خانگی می‌تواند گزینه‌ای مناسب و سودمند برای تمام کسانی باشد که ترجیح می‌دهند بصورت روزانه برای ورزش از منزل خارج نشوند؛ مانند والدینی که نمی‌خواهند کودکشان در خانه تنها بماند.

 

ورزش در خانه با کودکان

 

اگر برای تصمیم‌گیری درباره ورزش در خانه دچار تردید هستید در ادامه خلاصه‌ای از فواید داشتن یک باشگاه خانگی را آورده‌ایم که به شما در این تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد.

  1. صرفه جویی در زمان:

    داشتن یک باشگاه کوچک در خانه به شما اجازه می‌دهد تا تمرینات روزانه خود را با صرف زمان کمتری انجام دهید و نیازی به رفت و آمدهای طولانی، زمان‌بر و هزینه‌بر به باشگاه عمومی نداشته باشید. بهانه‌هایی که معمولا برای ورزش نکردن بوجود می‌آید در این روش حذف می‌شود و شما موظف خواهید بود تا هرروز ساعتی را به ورزش اختصاص دهید.

     

    بطری آب برای ورزش با تردمیل

  2. داشتن یک فضای خصوصی:

    با داشتن یک باشگاه خانگی می‌توانید تمرینات خود را در یک محیط خصوصی انجام دهید.

    ورزش در منزل

  3. چند منظوره بودن:

    اگر چند حیطه ورزشی را بصورت همزمان دنبال می‌کنید و یا قصد دارید در کنار بدن‌سازی، زمانی را به یوگا و مدیتیشن نیز اختصاص دهید، داشتن یک باشگاه خانگی کوچک می تواند برای انجام این تمرینات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این باعث می‌شود که تنوع بیشتری در تمرینات خود داشته باشید و به راحتی بتوانید برنامه تمرینی خود را تغییر دهید.

    ورزش یوگا در خانه

  4. صرفه‌جویی در هزینه:

    از هزینه‌های دائمی عضویت در باشگاه‌های عمومی راحت شوید و یک‌بار برای همیشه یک باشگاه خانگی برای خود بسازید.

    ست ورزشی دمبل و مت و کفش ورزشی

  5. زمان‌بندی انعطاف‌پذیر:

    برای افراد شاغل یا مادران خانه‌دار رعایت بازه‌های زمانی در باشگاه‌های عمومی معمولا چالش برانگیز است. با داشتن یک باشگاه خانگی، شما نیازی به رعایت زمان‌بندی باشگاه ندارید و می‌توانید در هر زمان از شبانه روز که می‌خواهید به تمریناتتان مشغول شوید.

باشگاه خانگی

 

7 نکته برای چیدمان یک باشگاه خانگی

برای داشتن یک باشگاه خانگی کوچک و موثر، شما به وسایل و تجهیزات مناسب نیاز خواهید داشت. در ادامه به برخی از وسایل موردنیاز برای چیدمان باشگاه خانگی اشاره می‌کنیم.

  1. وسایل تمرینات ورزشی:

    این وسایل بنا به رشته ورزشی شما متفاوت خواهد بود. اما برای تمرینات بدنسازی و ایروبیک که معمول‌ترین تمرینات باشگاهی هستند، وسایلی مانند هالتر، دمبل، میله و وزنه‌، توپ‌های بادی مخصوص پیلاتس و ایروبیک و انواع کش‌های پرکاربرد بدنسازی، پاسخگوی نیازهای شما برای تمرین در منزل خواهد بود. با استفاده از این وسایل، می‌توانید تمرینات مختلفی را انجام دهید و عضلات مختلف بدن خود را تقویت کنید. همچنین استفاده از وسایل قابل تنظیم که برای تمرینات مختلف قابل استفاده هستند، به شما امکان می‌دهد تا با تعداد کمتری وسیله، تمرینات متنوعی را انجام دهید. اگر قصد دارید به فعالیت‌های هوازی و کاردیو بپردازید، داشتن یک دوچرخه ثابت یا تردمیل نیز مفید خواهد بود. تمامی این وسایل را می‌توانید به تدریج تهیه کنید و با گذشت زمان تجهیزات خود را تکمیل کرده یا ارتقا دهید.

    وسایل ورزشی در خانه

  2. وسایل سرگرمی و استراحت:

    اگر یک فضای بزرگ مانند زیرزمین یا یک اتاق کامل را به فضای ورزش اختصاص می‌دهید، داشتن یک میز تنیس روی میز، میز بیلیارد، حلقه بسکتبال و یا یه صفحه دارت در گوشه‌ای از این باشگاه خالی از لطف نخواهد بود. همچنین قرار دادن یک صندلی بادی یا یک مبل راحتی در گوشه‌ای از فضا برای استراحت بین ست‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.

    حلقه بسکتبال برای خانه

  3. کفپوش:

    استفاده از کفپوش مناسب در فضای ورزشی، علاوه بر اینکه به زیبایی باشگاه خانگی شما کمک می‌کند، شما را در برابر ضربات و صدمات جسمی احتمالی محافظت می‌کند. بهترین کفپوش برای باشگاه خانگی کفپوش‌های فوم اسفنجی هستند که به کفپوش‌های تاتامی معروفند. استفاده از کفپوش‌های چوبی یا SPC مناسب با زیرسازی صحیح و سطوح صاف نیز یک گزینه دیگر است؛ هرچند که خیلی گزینه راحت و کم هزینه‌ای نیست اما برای تمریناتی مانند باله و رقص‌های متعدد مانند شافل یا ایروبیک مناسب‌تر است. بکارگیری چمن مصنوعی برای پوشش کف باشگاه خانگی نیز علاوه بر کفپوش‌های اسفنجی گزینه بسیار راحت و جذابی است که درکنار راحتی کفپوش برای ورزش‌های بدنسازی و.. به زیبایی دکوراسیون باشگاه خانگی شما می‌افزاید.

    کفپوش اسفنجی برای باشگاهکفپوش چوبی برای باشگاهچمن مصنوعی برای کف باشگاه

  4. آینه:

    قرار دادن آینه‌های بزرگ در باشگاه خانگی به شما امکان می‌دهد تا تمرینات خود و فرم بدنتان را به خوبی تحت نظر داشته و فرصتی برای تصحیح فرم و حرکات خود داشته باشید. همچنین به کار بردن آینه در فضای باشگاه، هم نور فضا را افزایش داده و هم محیط را بزرگتر و دلباز تر نشان می‌دهد.

    آینه در باشگاه خانگی

  5. دکوراسیون:

    برای ایجاد یک محیط مثبت و الهام بخش در باشگاه خانگی، نیاز است تا از دکوراسیون مناسب استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های زنده و انرژی‌بخش، قرار دادن پوسترهای موردعلاقه که به شما انگیزه داده و برایتان الهام‌بخش است و تزئیناتی که برایتان انرژی بخش است، می‌تواند به شما در ادامه تمرینات کمک کند و یک محیط دوست داشتنی برای ورزش کردن بوجود آورد. استفاده از رنگ‌های آرام و طبیعی مانند سفید، آبی یا سبز روشن می تواند به شما آرامش، انگیزه و انرژی مثبت بدهد و استفاده از رنگ‌های تیره در دیوارها به شما احساس عمق در فضا را القا می‌کند. در نهایت انتخاب رنگ بنا بر سلیقه شخصی شما خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از نورپردازی نامناسب می‌تواند اتاق باشگاه شما را دلگیر کند و انرژی لازم برای ورزش کردن را به شما منتقل نکند. اگر فضایی که انتخاب می‌کنید از نور طبیعی محروم است، فراموش نکنید که این کمبود نور را به وسیله نورپردازی با لامپ‌های متنوع سقفی، دیواری و یا ایستاده جبران کنید.

    نوشته انگیزه بخش برای باشگاه خانگیدکوراسیون انگیزه بخش برای باشگاه

  6. مکان مناسب:

    انتخاب یک مکان مناسب در خانه برای اختصاص دادن به باشگاه خانگی، بسیار مهم است. یک اتاق خالی، بخشی از اتاق خواب یا حتی یک بخش از سالن پذیرایی می‌تواند به عنوان مکانی برای باشگاه خانگی شما، مناسب باشد. اما پیش از انتخاب اطمینان حاصل کنید که فضای شما برای تمرینات کافی است. برخی از تمرینات نیاز به فضای خالی بیشتری برای حرکت دارند، بنابراین فضایی با کمترین موانع را برای تمرینات انتخاب کنید و اطرافتان را تا حد ممکن خالی نگه دارید. همه چیز بستگی به نقشه و چیدمان منزلتان دارد. اگر برای انتخاب مکان باشگاه خانگی‌تان به دوراهی رسیده‌اید، حتما با مشاورین اُبوپلاس در میان بگذارید تا با درنظر گرفتن مکانی که در اختیار دارید بهترین و مناسب‌ترین فضا را برای راه‌اندازی یک باشگاه خانگی به شما پیشنهاد دهیم.

فضای مناسب برای ورزش در خانه

چه قسمت‌هایی از خانه را می‌توان به یک باشگاه خانگی تبدیل کرد؟

  1. اتاق‌های بلااستفاده یا انباری‌ها:

    اگر در خانه اتاقی دارید که وسایل اضافه را در آن نگه می‌دارید و یا انباری بزرگی دارید که با ابزارآلات آن را پر کرده‌اید؛ دوباره به کاربری آن‌ها فکر کنید. بررسی وسایلی که در آنجا نگه‌داری می‌کنید و دسته‌بندی و چیدمان مجدد آن‌ها، بی‌شک فضایی را در این اتاق‌ها خالی کرده که شگفت زده تان خواهدکرد! می توانید این فضای نجات یافته از وسایل بدردنخور را به یک باشگاه خانگی تبدیل کنید. این اتاق می‌تواند محل اصلی تمرینات شما باشد و وسایل موردنیاز جدید را در آن قرار دهید. پاسیوها و نورگیرها نیز اگر تهویه مناسبی داشته باشند برای انجام تمرینات ورزشی مناسب خواهند بود.

    استفاده از مکان های بدون استفاده در خانه برای باشگاه خانگی

  2. اتاق خواب:

    پهن کردن یک زیر انداز ورزشی و پرداختن به تمرینات روزانه حتی در گوشه‌ای از اتاق خواب هم ممکن است. این نوع از اختصاص فضا، نیاز به هزینه کمتری دارد و هدف آن بیشتر استفاده از فضای مرده و بدون استفاده اتاق است.

    استفاده از اتاق خواب برای ورزش

  3. سالن پذیرایی:

    اگر سالن پذیرایی خانه شما بزرگ است، می‌توانید بخشی از آن را به باشگاه خانگی تبدیل کنید. با نصب جداکننده‌های فضا مانند پارتیشن‌ها می‌توانید انواع فعالیت‌های ورزشی دلخواهتان را در این گوشه از اتاق انجام دهید. همچنین، می‌توانید این محیط ورزشی را با دیوارهای آینه‌ای، دیوارهای کاذب، دیوارهای چوبی متخلخل و یا گرین وال از فضای اتاق پذیرایی جدا کنید.

    باشگاه در خانه

  4. پارکینگ و پشت‌بام:

    اگر فضای پارکینگ خانه شما اختصاصی و بزرگ است، می‌توانید بخشی از آن را به یک باشگاه خانگی تبدیل کنید. با نصب تجهیزات ورزشی مانند تردمیل، دمبل و… می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را در این فضا انجام دهید. در محیط پارکینگ، می‌توانید فضای بیشتری برای تجهیزات ورزشی خود داشته باشید؛ اما تهویه مناسب را فراموش نکنید! چرا که ورزش در فضای پارکینگ بدون تهویه مناسب، برای سلامتی مضر خواهد بود. بخشی از پشت‌بام نیز می‌تواند به باشگاه خانگی شما بدل شود. در صورتی که پشت‌بام اختصاصی دارید و یا اگر در آپارتمان مشکل و مزاحمتی برای سایرین ایجاد نمی‌شود و همسایه‌ها موافق باشند، با نصب یک سایبان می‌توانید یک فضای ایده‌آل و بی‌نظیر برای ورزش‌های عصرگاهی بسازید؛ نور طبیعی، هوای آزاد و ویوی شهر از ارتفاع!

ورزش روی پشت بام

باشگاه در گاراژ

پیشنهادهایی برای داشتن باشگاه خانگی با کمترین هزینه

  1. استفاده از تجهیزات دست دوم:

    به جای خرید تجهیزات ورزشی نو، می‌توانید از وسایل دست دوم استفاده کنید. در بازارهای آنلاین مانند دیوار و آگهی‌های محلی، می‌توانید تجهیزات ورزشی کارکرده را با قیمت کمتری پیدا کنید.

    وسایل ورزشی دست دوم

  2. استفاده از وسایل برقی با مصرف انرژی پایین:

    در انتخاب تجهیزات ورزشی، به مصرف انرژی آنها توجه کنید. تجهیزات با مصرف کمتر انرژی می‌توانند هزینه‌های برق را کاهش دهند.

    وسایل برقی ورزشی کم مصرف

  3. استفاده از فضا و وسایل موجود:

    در صورت امکان، از وسایل موجود در خانه برای تکمیل باشگاه استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از مبلمان قدیمی خانه برای فضای استراحت در باشگاه استفاده کنید. همچنین انتخاب یک فضای موجود در خانه، مانند اتاق خالی، پشت بام یا حیاط، به شما امکان می‌دهد تا هزینه ساخت اضافی را کاهش دهید.

    وسایل ورزشی کهنه هالتر

  4. استفاده از نور طبیعی:

    در طراحی باشگاه خانگی به استفاده حداکثری از نور طبیعی توجه کنید. از نور طبیعی استفاده کنید و هزینه خرید وسایل روشنایی برای باشگاه و همچنین هزینه برق مصرفی را کاهش دهید.

    ورزش در خانه

  5. استفاده از وسایل قابل تنظیم:

    انتخاب وسایل قابل تنظیم و چندکاره، هزینه خرید چندین و چند وسیله مختلف را کاهش می‌دهد.

    باشگاه خانگی در گاراژ

ا استفاده از این پیشنهادها، می‌توانید یک باشگاه خانگی با کمترین هزینه در گوشه‌ای از منزل خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *