بازسازی, آکواریوم و تراریوم, آلاچیق و پرگولا, آمازون, اخبار, امروزه, باغ و ویلا, بالکن, پارتیشن, پرده, ترفندها, ترندها, جذابه, جوایز, داستان طوری, دکوراسیون داخلی, دیوار سبز, رستوران, رنگ ها, روف گاردن, رویدادها, سبک دکور, طراحی دکوراسیون داخلی, طراحی فضای بیرونی, عجیبه, فضاسازی, قوانین, کتابخانه و کمد, گیاهان داخلی, گیاهان فضای باز, لوازم و وسایل, لوستر و روشنایی, مجله, محل کار, مشاهیر, معماری, مفاخر, منزل, موکت, نُقلیه, هتل

 از کارگاه نجاری تا میزهای مدرن صنعتی

من کاوه، عاشق معماری‌ و از زمان تمام شدن تحصیلاتم در دانشگاه، به خوشگلاسیون کردن خانه‌های مردم مشغول هستم. علاوه بر این، عاشق طراحی دفاتر و مغازه‌ها هستم و از شغلم خیلی لذت می‌برم. پروژه‌ای داشتم که مشتری دلش می‌خواست ترکیبی از متریال چوب و فلز را در بازسازی دفتر کار جدیدش به کار ببرد، داشتم در گوگل سرچ می‌کردم و دنبال میزهای مدرن و جذاب برای میز کار بودم، تا اینکه رسیدم به میزهای کارگاه علی آقا! تنوع محصولات را  در وب سایت دیدم و خیلی جذب میزهای کار صنعتی زیبای علی آقا شدم. دلم میخواست از نزدیک با تولید کننده آشنا شوم تا بتوانم برای پروژه‌های طراحی دکوراسیون‌های صنعتی، که به تازگی بسیار هم پرطرفدار شده‌اند، با همکاری اختصاصی داشته باشم. فردای آن روز آدرس کارگاه را از وبسایت برداشتم و رفتم سراغ علی آقای نجار!

قرار ملاقات با علی آقا را همان دیروز تنظیم کرده بودم و وقتی رسیدم کارگاه نجاری، آقایی حدود 50 ساله پشت یک میز فوق العاده جذاب و مدرن، منتظر من نشسته بود. اوه! میزی که می‌دیدم برای دفتر کار مشتری بسیار مناسب بود پس فقط امیدوار بودم قیمتش خیلی بالا نباشد چرا که در غیر این صورت بهتر است از خوشگلاسیون کردن دکوراسیون مردم دست بکشم و به تولید میزهای کارگاه علی آقا کمک کنم! چون احتمالا پول بیشتری نصیبم می‌شود! 😊)

 

 

با همن فکرها نزدیک میز رسیدم و سر صحبت را با او باز کردم. آقای نجار برای من تعریف کرد که تا همین چند سال پیش، یک کارگاه بسیار کوچک داشت. او میزهای چوبی و زیبا درست می‌کرد، اما مشکلی وجود داشت! سلیقه مردم تغییر کرده بود و میزهای سنتی و چوبی دیگر مورد توجه قرار نمی‌گرفت. با این وضعیت، فروش میزهای کارگاهش به شدت کم شده بود. او دیگر نمی‌توانست میزهای سنتی و چوبی خودش را به مردم بفروشد. بنابراین، علی به دنبال راه حلی برای این مشکل بود. پس وقت گذاشته بود و بعد از تحقیقات مفصل در مورد میزهای پر فروش، تصمیم به ساخت میزهایی صنعتی و مدرن گرفته بود که با سلیقه قشر جوان هم مطابقت داشته باشد.

با تلاش و تحقیقات مداوم، علی بالاخره موفق شد میزهایی جدید و جذاب تولید کند که هیچ شباهتی به تولیدات پیشینش نداشت. این میزها ترکیبی از چوب و فلز بودند یا تنها از چوب و گاهی هم فقط از فلز ساخته می شدند و به سرعت مورد توجه مردم قرار گرفتند. فروش مغازه به شدت رونق گرفت و علی علاوه بر فروش فیزیکی در فروشگاه، یک فروشگاه اینترنتی نیز راه اندازی کرد.

وقتی از علی آقا خواستم بیشتر روند رشد فروشش را برایم توضیح دهد، او اضافه کرد که فروش میزهای صنعتی و مدرن در سال اول، با 20% افزایش مواجه شدند و همچنین، فروش آنها در فروشگاه اینترنتی نیز به طور متوسط هر ماه 30% افزایش داشته است!

با استقبالی که از میزهای مدرن کارگاه شد، وبسایت علی به یکی از پرطرفدارترین فروشگاه‌های اینترنتی میز مدرن تبدیل شده بود. او برخلاف تصورش و در عین ناباوری به عنوان یک مشاور دکوراسیون داخلی نیز شناخته شده بود و طراحان و معماران بسیاری طرح‌ها و ایده‌های او را برای بهبود فضاهای داخلی استفاده ‌کردند.

علی با استفاده از مهارت‌ و خلاقیت خود، توانسته بود میزهای مدرنی را طراحی و تولید کند که مشتریانش به شدت علاقه‌مند به آن بودند. او با افتخار و خوشحالی به این فکر می‌کرد که چگونه با تغییر و نوآوری، می‌تواند فضاهای خانگی و اداری را بهبود بخشد و کارگاه کوچکش را از یک رونق نسبی به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند. به لطف محصولات جذاب و منحصر به فردش، علی توانسته بود اعتماد مشتریان را جلب کند و به یکی از برترین تولیدکنندگان میزهای مدرن در بازار تبدیل شود.

او از این تجربه به یادگیری‌های بزرگی رسید. اولین یادگیری این بود که باید همیشه به روز بود و با تغییرات جامعه و سلیقه‌ها همراه شد. او متوجه شده بود که برای جلب توجه بازار، به‌روز بودن در تولید محصولات و خدمات بسیار حیاتی است. دومین یادگیری این بود که نوآوری و خلاقیت در تولید و بازاریابی محصولات اهمیت بسیاری داشت. او متوجه شد که برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، لازم است محصولات و خدمات جدید را به شکلی متفاوت ارائه دهد و همین او را به سمت راه اندازی شکل مجازی از کسب و کارش انداخته بود.

به این ترتیب، علی با تجربه‌های خود به یک الگوی موفق برای کارگاه‌های تولیدکننده شهرش تبدیل شده بود که به بهبود فضاهای خانگی و اداری از طریق میزهای مدرن و زیبای خود ادامه می‌داد.

من از بودن در کنار علی آقای نجار خیلی لذت بردم و او آنقدر با انرژی و اشتیاق صحبت می‌کرد که من هم دلم می‌خواست با او در تولید و بازاریابی میزهای صنعتی و مدرن کارگاهش همکاری کنم. همینطور که کاتالوگ محصولاتش را ورق میزدم و از دیدن نمونه کارهای خاص و بی نظیرش لذت می بردم، عکس چند تا از این میزهای خاص را برای شما هم گذاشتم تا شاید دفعه بعد که به فکر خرید یک میز ناهارخوری مدرن یا یک میز کار به سبک صنعتی افتادید، علی آقای نجار را به خاطر بیاورید.

 

 

درنهایت بعد از گوش دادن به حرف‌هایش، توضیحاتی درباره نحوه کار خودم به او دادم و از علی آقا پرسیدم که آیا می‌تواند برای ایده‌های من میزهای اختصاصی بسازد یا نه؟ و علی آقا جواب داد:«امیدوارم بتوانیم با هم همکاری خلاقانه و جذابی داشته باشیم!»

 

 

 

 

 

 

 

۱ نظر در “ از کارگاه نجاری تا میزهای مدرن صنعتی

  1. رضا گفت:

    وب سایت بنده خدا هم میذاشتین خب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *