بازسازی, آکواریوم و تراریوم, آلاچیق و پرگولا, آمازون, اخبار, باغ و ویلا, بالکن, پارتیشن, پرده, ترفندها, ترندها, جوایز, داستان طوری, دکوراسیون داخلی, دیوار سبز, رستوران, رنگ ها, روف گاردن, رویدادها, سبک دکور, طراحی دکوراسیون داخلی, طراحی فضای بیرونی, فضاسازی, قوانین, کتابخانه و کمد, گیاهان داخلی, گیاهان فضای باز, لوازم و وسایل, لوستر و روشنایی, مجله, محل کار, مشاهیر, معماری, مفاخر, منزل, موکت, هتل

ترفند‌هایی برای آشپزخانه کوچک

آشپرخانه با یخچال صورتی

دردسرهای چیدمان آشپزخانه‌های کوچک

آزیتا، دختری جوان و پرانرژی بود که چند سالی میشد در تهران مشغول به کار شده بود. با تلاش و کار کردن‌های همه روزه، توانسته بود یک منزل کوچک 50 متری برای خودش بخرد و البته که این خانه برای آزیتا موفقیت بزرگی بود. دختر جوان داستان ما تصمیم گرفت به سراغ یک طراح داخلی برود و برای داشتن بهترین چیدمان در خانه کوچک و نقلی‌اش از یک متخصص کمک بگیرد.

آشپزخانه احتمالا دردسرسازترین قسمت این خانه کوچک بود. کابینت‌های آشپزخانه بسیار جاگیر اما به درد نخور و رسما به بدترین شکل ممکن در آشپزخانه جاسازی شده بودند. نداشتن جای کافی برای نگهداری از وسایل آشپزخانه آزیتا را برای چیدمان کابینت‌ها به چه کنم چه کنم گرفتار کرده بود! پس یک تصمیم کبری گرفت، تلفن همراهش را برداشت و با جستجو در مخاطبین، اسم «سارا طراح خوبم» را پیدا کرد و با او تماس گرفت. دوستی آزیتا با سارا به چندین سال قبل و همکاری در یک شرکت ساختمانی برمیگشت.

با کابینت‌های آشپزخانه‌های کوچک چه باید کرد؟

سارا که از کلافگی آزیتا خنده‌اش گرفته بود، بعد از احوال پرسی سعی کرد به آزیتا توضیح دهد که آنچه خانه او نیاز دارد یک طراحی مجدد کامل نیست و تنها با رعایت چند نکته ساده، آشپزخانه کوچک آزیتا به یک محیط جادارتر تبدیل خواهد شد. سارا بصورت تلفنی چند پیشنهاد خوب به آزیتا داد:

اولین پیشنهاد سارا این بود که از نظم‌دهنده‌ها و سازمان‌دهنده‌های آشپزخانه برای دسته بندی وسایل مشابه مانند ظروف یا لوازم آشپزی استفاده کند. این کار به آزیتا کمک می‌کرد تا بهتر و منظم‌تر از فضای کابینت‌های کوچکش استفاده کند.

پیشنهاد بعدی سارا این بود که از قفسه‌های قابل تنظیم استفاده کند تا بتواند ارتفاع آنها را تغییر دهد و بهترین استفاده را از فضای آشپزخانه کوچکش ببرد. این قفسه‌ها قابل تغییر بودند و آزیتا می‌توانست آنها را به ارتفاع دلخواه خود تنظیم کند تا فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی مانند ماکارونی یا برنج داشته باشد.

سارا ایده بعدی خود را برای آزیتا توضیح داد. او پیشنهاد کرد که برای ظروف فعلی خود، درب‌های کشسان خریداری کند. این درب‌های کشسان، که قابلیت استفاده برروی هرنوع ظرف در هر اندازه‌ای را دارند، به آزیتا کمک می‌کنند تا مواد غذایی را در هرنوع ظرفی به راحتی در داخل یخچال نگهداری کند و از تماس مواد خوراکی با هوا و رطوبت جلوگیری کند بدون اینکه مجبور به خرید ظروف اضافه‌ای باشد.

نکته دیگری که سارا به آزیتا گفت، استفاده از ریل‌های کشویی در کابینت‌های آشپزخانه بود. با قرار دادن این ریل‌ها در کابینت، آزیتا به راحتی می‌توانست به انتهای کابینت‌ها دسترسی داشته و از فضای کامل کابینت بطور بهینه استفاده ببرد. این نوع ریل‌ها برای نگهداری قابلمه‌ها در کابینت بینظیر بودند!

 

آشپزخانه صورتی

 

سارا چند ترفند دیگر برای بهره بردن بهتر از فضای آشپزخانه کوچک هم برای آزیتا اس ام اس کرد:

آزیتا جان این موارد رو هم بخاطر داشته باش.

  1. استفاده از قفسه‌های کشویی: می‌تونی این قفسه‌های کشویی رو روی دیوارها یا درون کابینت‌ها نصب کنی تا فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم آشپزخانه مثل قاشق و چنگال‌ها داشته باشی.
  2. استفاده از سبدهای زیر سینک: سبدهای زیر سینک بهت کمک می‌کنند تا فضای زیر سینک رو نظم بهتری بدی و مواد شوینده، حوله‌ها و لوازم بهداشتی رو به طور منظم و دسته‌بندی شده نگه داری.
  3. استفاده از آویزها: از فضای دیوارها غافل نشو! با آویزان کردن لوازم آشپزخانه مثل کفگیرها، ماهیتابه‌ها و.. فضای اشغالی زیادی از کابینت‌ها رو باز میکنی.

و پیشنهاد آخرم یه ایده ناب و درست و حسابیه: دستگیره‌های کابینت‌ها رو باز کن و یک دستگیره مگنتی برای باز کردن تمام کابینت‌ها استفاده کن! وقتی که دستگیره‌های کابینت‌هارو برداری از نتیجه‌ای که میبینی شگفت‌زده میشی!

 

شماهم با این ترفندهای آشپزخانه کوچک می‌توانید فضایی که در اختیار دارید را به بهینه‌ترین شکل ممکن مدیریت کنید.

 

آشپرخانه با یخچال صورتی

 

حالا بیایید به سرانجام داستان آزیتا برگردیم:

آزیتا با این ایده‌های خلاقانه و کارآمد سارا، مشتاقانه شروع به تغییر چیدمان کابینت‌های آشپزخانه خود کرد. او متوجه شد که با استفاده از این ایده‌ها، می‌تواند به بهترین شکل ممکن از فضای کوچک آشپزخانه خود استفاده کند و مواد غذایی، ظروف و وسایل آشپزخانه را به طور منظم و تمیز نگه دارد. با تغییراتی که آزیتا انجام داد، آشپزخانه او به یک مکان خلاق و کارآمد تبدیل شد. از این به بعد آشپزی در این آشپزخانه لذت‌بخش خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *